Relacja z XI Kongres MBA

Relacja z XI Kongres MBA

W dniach  15 - 16 maja 2015 r. odbył się Międzynarodowy Kongresu MBA - spotkanie ludzi nauki i biznesu związanych ze środowiskiem MBA. To już 11. edycja tego wydarzenia zorganizowana, jak co roku, przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Tematem przewodnim tegorocznego spotkania były „Fundamenty biznesu w turbulentnym otoczeniu”. Wokół tego wątku toczyły się panele dyskusyjne oraz wykłady prowadzone przez gości wydarzenia z Polski i z zagranicy. Serię prezentacji otworzył wykład prof. Charlesa Wankla pt. „Managing with Social Media in enterprises”. Poza częścią panelową w ramach Kongresu uczestnicy mieli możliwość brania udziału w „wizytach studyjnych - study tours” - odwiedzinach  firm zlokalizowanych w okolicach Krakowa. Wizyty studyjne dały możliwość uzyskania wglądu w tok procesów oraz tajniki sukcesu dynamicznie rozwijających się firm w regionie.

Główną częścią obu dni Kongresu były panele dyskusyjne prowadzone w większości przez przedstawicieli uczelni i niezależnych organizacji oferujących studia MBA w Polsce.

Pierwszy panel pt. „Kultura jakości programów MBA- jak to robią najlepsi” poprowadzili goście z Fundacji Perspektywy, która od kilku lat publikuje własny ranking polskich programów MBA. W kolejnym tego dnia panelu przedstawiciele Krakowskiej Szkoły Biznesu poruszyli temat dotyczący sposobów osiągania strategicznych zmian w przedsiębiorstwie. Ostatni panel dyskusyjny pierwszego dnia pt. „Wojna o talenty. Rola edukacji MBA” włączył do dyskusji dużą grupę słuchaczy, a poprowadziło ją grono naukowo-dyrektorskie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Wydarzeniem zamykającym pierwszy dzień Kongresu była uroczysta Gala Dinner połączona z aukcją charytatywną w krakowskim hotelu Sheraton.

Drugi dzień Kongresu otworzył panel dyskusyjny Uniwersytetu Warszawskiego pt. „Strategie umiędzynarodowienia firm: w poszukiwaniu najlepszych praktyk”. W drugim z wystąpień zabierali głos przedstawiciele Akademii Leona Koźmińskiego w temacie: „Budowanie relacji - MBA i co dalej…”

W kolejnych wystąpieniach brali udział reprezentanci Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, którzy poruszyli temat nowych metod rozwoju przywództwa oraz przedstawiciele Społecznej Akademia Nauk – Clark University, którzy mówili o doświadczeniach polsko - amerykańskich w edukacji i biznesie na bazie współpracy Społecznej Akademii Nauk i Clark University.

Jak każda z edycji Międzynarodowego Kongresu MBA również i ta przebiegała w duchu współpracy, wymiany doświadczeń oraz poszerzania wiedzy czy horyzontów. W takim też klimacie pozostawiła uczestników spotkania oczekujących na kolejną edycję Kongresu, która już za rok. 

zobacz zdjęcia na facebook.com/MBAPortal

Media Społecznościowe

Historia Bloga

MBAnet - sieć absolwentów MBA

 

Katalog Studiów Podyplomowych - studiapodyplomie.pl