BASICS - prosty wybór właściwego programu MBA

BASICS - prosty wybór właściwego programu MBA

Rozpoczęcie studiów MBA jest decyzją, którą podejmujemy raz w życiu. Ci, którzy je zaczynają są skłonni do poświęcenia swojego czasu oraz pieniędzy. Jednak międzynarodowy rynek MBA stał się tak zatłoczony, że coraz trudniej śledzić informacje na bieżąco. Obecnie liczba programów MBA na całym świecie waha się między 8000 a 12000. Odpowiedni wybór programu MBA ma ogromne znaczenie. WU Executive Academy przedstawia listę rzeczy B.A.S.I.C.S, które ułatwią podjęcie właściwej decyzji.

B – jak branding

Renoma szkoły biznesu jest kluczowa, więc na początek warto zadać sobie kilka pytań. Czy program jest dostarczany przez renomowany uniwersytet znajdujący się w czołówce? Czy jest on nowatorski i spełnia normy najlepszych kursów MBA? To ważne, ponieważ potencjalny pracodawca zapyta zarówno o to czy ukończyłeś MBA, jak również o to, gdzie go zdobyłeś. Zapamiętaj: im lepsza reputacja uniwersytetu, tym masz większe szanse na bycie zauważonym w środowisku.

A – jak akredytacja

Akredytacje to ważne międzynarodowe kryteria jakoości. Przyznawane pojedynczym programom lub całym instytucjom świadczą o poziomie danego kursu MBA. Jeżeli program posiada jedną lub więcej międzynarodowych akredytacji, masz pewność, że będziesz zdobywać wiedzę na najwyższym poziomie. Do czołowych agencji akredytacyjnych na świecie należą: AACSB (Association to Advance Collegiate Schools of Business), AMBA (Association of MBA) i EQUIS (European Quality Improvement System). Na całym świecie tylko 48 uczelni oferujących kurs MBA zdobyło potrójną koronę, czyli wszystkie 3 akredytacje z wymienionych wyżej agencji. 

S – jak studenci

Zwróć uwagę na to, z kim studiujesz. Sieć kontaktów jest kolejnym ważnym aspektem. Upewnij się, że będziesz mógł nawiązać wartościowe relacje ze studentami, wykładowcami i absolwentami z dziedzin, które Cię interesują. Daje Ci to nie tylko dodatkowe szanse w rozwijaniu kariery, ale podnosi Twoją wartość na rynku pracy, dając dostęp do łowców talentów na międzynarodową skalę.

I – jak international, czyli program międzynarodowy

Im więcej międzynarodowych aspektów zawiera program, tym lepiej przygotuje Cię na zmieniające się wyzwania współczesnego biznesu, który jest globalny, różnorodny i dynamiczny. Ważne są trzy kryteria: zróżnicowane doświadczenie studentów, wykładowcy z całego świata i międzynarodowe staże.

C – jak curriculum, czyli program nauczania

Jakość uznanego na całym świecie programu MBA zależy w dużej mierze od tego, jak dana szkoła wprowadza do programu nauczania trendy społeczne i ekonomiczne. Dlatego przed podjęciem studiów należy sprawdzić, czy program jest stale aktualizowany o najnowsze informacje. Skup się na sprawach kluczowych dla przyszłości swojej kariery (kierownictwie, światowych rynkach, przedsiębiorczości i innowacji) oraz oceń praktyczność kursu. Ma to ogromne znaczenie przy późniejszym zastosowaniu zdobytej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy. Case studies, wizyty w firmach i rady od dyrektorów międzynarodowych biznesów są bardzo ważne w tym kontekście, ponieważ ponieważ oferują Ci szansę na bezpośrednie zapoznanie się ze specyfiką tych organizacji i rynków, na jakich działają.

S – jak satysfakcja

Absolwenci MBA na co dzień są ambasadorami tych studiów. Jeśli byli zadowoleni ze swojego doświadczenia, polecą swój program innym. Są oni ważną grupą zarówno z perspektywy szkół biznesowych, jak i potencjalnych studentów. Absolwenci mogą podzielić się z Tobą bardziej autentyczną wiedzą. Dobrym pomysłem jest przedyskutowanie z nimi mocnych i słabych stron programu oraz jednodniowy udział w zajęciach, aby sprawdzić czy spełniają one Twoje wymagania. Ponadto warto sprawdzać aktualne rankingi, przygotowywane na przykład przez Financial Times lub lokalne np. ranking MBA Perspektywy. Są obiektywne i pokazują wartość programów MBA. 

Wybór odpowiedniego programu MBA nie jest łatwym zadaniem, stosując przedstawioną metodę można ułatwić sobie jego wykonanie. 

 


Komentarze

Brak komentarzy...


Wyślij komentarz
Prof. Bodo B. Schlegelmilch, Ph.D., D.Litt.

Prof. Bodo B. Schlegelmilch, Ph.D., D.Litt.

Head of the Institute for International Marketing Management at the WU Executive Academy

Media Społecznościowe

MBAnet - sieć absolwentów MBA

 

Katalog Studiów Podyplomowych - studiapodyplomie.pl