Master of Business Administration (MBA)
ZARZĄDZANIE W AGROBIZNESIE
3-semestralne studia podyplomowe adresowane do właścicieli firm, dużych gospodarstw oraz menedżerów i specjalistów, których obecne lub przyszłe stanowisko wymaga kompetencji w zakresie nowoczesnego zarządzania.
Co nas wyróżnia?
Kładziemy nacisk na praktykę. Przynajmniej połowa casu naszych zajęć ma formę “nauczania poprzez działanie” zgodnie z cyklem Kolba (por. rysunek) - studia przypadków (case studies), gry kierownicze, praktyczne ćwiczenia i zadania, laboratoria komputerowe, Study week, Study trip. Liczna grupa naszych wykładowców (ponad 40%) to praktycy.
SGGW w Warszawie to największa i najstarsza (ponad 200 lat tradycji) uczelnia rolnicza w Polsce. Wydział Nauk Ekonomicznych SGGW w Warszawie, przy którym afiliowane są nasze studia od 66 lat kształci kadry menedżerskie i biznesowe, które współtworzyły sukces polskiej gospodarki żywnościowej. Jesteśmy przekonani, że nasza oferta to rękojmia sukcesu dla kadr polskiej gospodarki żywnościowej o najwyższych aspiracjach rozwojowych.
Nasz program posiada akredytację europejskiego konsorcjum uczelni rolniczych ICA. 15% zajęć jest prowadzonych po angielsku przez współpracujących wykładowców zagranicznych.
Program studiów MBA
Program studiów MBA Zarządzanie w agrobiznesie składa się z 7 modułów kształcenia uzupełnionych o intensywne warsztaty w formule pogłębionego, kilkudniowego case study (Study week), zagraniczny wyjazd studyjny (Study trip) oraz Seminarium dyplomowe.
Moduł Menedżer i organizacja obejmuje fundamentalne zagadnienia zarządzania, organizację pracy własnej (zarządzanie czasem), negocjacje, odpowiedzialność biznesu (Corporate Governance). Dodatkowo Słuchacze w ramach tego modułu zostaną wprowadzeni w podstawy ekonomiczne współczesnego biznesu (tzw. ekonomia menedżerska).
W procesie ewolucji systemu gospodarczego w kierunku gospodarki opartej na wiedzy, kluczowego znaczenia nabierają pracownicy oraz poziom ich zaangażowania. Dlatego szczególny nacisk w naszym programie został położony jest na „Miękkie” aspekty zarządzania. W ramach tego modułu słuchacze będą mogli zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie: przywództwa, zarządzania zasobami ludzkimi, zaangażowania pracowników oraz oceny okresowej i systemów premiowania.
Moduł Zarządzanie operacyjne, to z kolei tzw. twarde aspekty zarządzania. W ramach tego modułu oferujemy skondensowany pakiet wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania produkcją i jakością oraz logistyki i Supply Chain Management, wzbogacony o zastosowanie metod ilościowych (statystyka i w zarządzaniu produkcją, badania operacyjne) oraz przegląd współczesnych trendów w IT.
Moduł Marketing oferuje wiedzę z zakresu Customer behaviour, marketingu międzynarodowego i PR. Szczególny nacisk został również na praktyczne aspekty marketingu oraz umiejętność przygotowania planu marketingowego.
W ramach modułu Zarządzanie finansami zapewniamy Słuchaczom – w przyjaznej konwencji „dla nie-finansistów” – możliwość zdobycia kompetencji z tego obszaru (podstawy analizy finansowej, rachunkowość zarządcza i controlling, finanse przedsiębiorstw i rynki finansowe, biznes-plan) niezbędnych w pracy menedżera.
W warunkach złożonego i zmieniającego się otoczenia, współczesny menedżer potrzebuje umiejętności spojrzenia z uwzględnieniem długiego okresu oraz uwarunkowań determinowanych przez otoczenie organizacji. Jest to warunek budowy zwycięskich strategii oraz zrównoważonego sterowania rozwojem firmy. Na potrzebę tę odpowiada moduł Zarządzanie strategiczne. Słuchacze, w ramach tego modułu, zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie analizy strategicznej, formułowania strategii oraz jej skutecznego wdrażania. Moduł ten pozwoli również zbudować kompetencje zarówno w obszarach rozwoju organizacji i zarządzania zmianą, jak również w obszarze „narzędziowym”, tj. zarządzania projektami.
Jako program MBA związany z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – który od 66 lat jest liderem w kształceniu kadr menedżerskich dla gospodarki żywnościowej w Polsce – czujemy się w sposób szczególny uprawnieni do zaoferowania modułu „branżowego”. Celem modułu Food Economy jest uzupełnienie menedżerskich kompetencji naszych Słuchaczy o wiedzę i umiejętności w zakresie: rynków rolnych, międzynarodowego agrobiznesu, negocjacji z sieciami handlowymi, bezpieczeństwa żywności, systemów zarządzania jakością żywności.
Oprócz wymienionych wyżej 7 modułów kształcenia, w ramach Study week oferujemy intensywne warsztaty w formule pogłębionego, kilkudniowego case study prowadzonego przez naszego wieloletniego współpracownika z USA. Z kolei Study trip to kilkudniowy wyjazd studyjny do jednego z krajów europejskich, którego zadaniem jest zapoznanie Uczestników z sektorem agrobiznesu w danym państwie. W ramach seminariów terenowych będziemy poznawać najlepsze praktyki wiodących firm. Nasi Słuchacze będą również uczestniczyć w Seminarium dyplomowym poświęconym istocie i metodyce pisania pracy dyplomowej, która wieńczy studia MBA, a którą będzie można przygotować pod kierunkiem promotora indywidualnie lub w dwie osoby.
Szczegółowy program:
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Wykładowca |
Moduł 1. Menedżer i organizacja |
48 |
|
1.1. Podstawy zarządzania |
8 |
Michał Pietrzak |
1.2. Organizacja pracy własnej i zarządzanie czasem |
8 |
Marcin Opas |
1.3. Negocjacje w biznesie |
8 |
Wojciech Chmielewski |
1.4. Firma i rynek w ekonomii |
16 |
Willem Heijman |
1.5. Corporate Governance |
8 |
Agata Adamska |
Moduł 2. "Miękkie" aspekty zarządzania |
32 |
|
2.1. Przywództwo |
8 |
Marcin Opas |
2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi |
8 |
Joanna Paliszkiewicz |
2.3. Motywacja i zaangażowanie |
8 |
Andrzej Brzozowski |
2.4. Oceny okresowe i systemy premiowania |
8 |
Andrzej Brzozowski |
Moduł 3. Zarządzanie operacyjne |
64 |
|
3.1.Techniki organizatorskie i doskonalenie procesów |
12 |
Grzegorz Gajewski & Adam Wąs |
3.2. Statystyka w zarządzaniu produkcją |
8 |
Grzegorz Gajewski & Adam Wąs |
5.3. Total Quality Management |
8 |
Edward Majewski |
3.4. Badania operacyjne |
8 |
Adam Wąs&Paweł Kobus |
3.5. Logistyka w przedsiębiorstwie |
12 |
Joanna Baran & Aleksandra Górecka |
3.6. Współczesne trendy w IT |
8 |
Błażej Krupa |
3.7. Supply Chain Management |
8 |
Aleksandra Górecka & Joanna Baran |
Moduł 4. Marketing |
40 |
|
4.1. Marketing w praktyce |
8 |
Rafał Masiak |
4.2. Customer behaviour |
8 |
Rafał Masiak |
4.3. Plan marketingowy |
8 |
Rafał Masiak |
4.4. Marketing międzynarodowy |
8 |
Rafał Masiak |
4.5. Public Relations -PR |
8 |
Agnieszka Maliszewska |
Moduł 5. Zarządzanie finansami |
40 |
|
5.1. Podstawy analizy finansowej |
8 |
Agata Malak-Rawlikowska & Magdalena Mądra |
5.2. Rachunkowość zarządcza i controlling |
8 |
Magdalena Mądra & Marzena Ganc |
5.3. Finanse przedsiębiorstwa i rynki finansowe |
16 |
Justyna Franc-Dąbrowska |
5.4. Biznesplan |
8 |
Edward Majewski |
Moduł 6. Zarządzanie strategiczne |
64 |
|
6.1. Strategia przedsiębiorstwa |
8 |
Michał Pietrzak |
6.2. Analiza strategiczna |
12 |
Michał Pietrzak |
6.3. Wdrażanie strategii |
12 |
Andrzej Brzozowski&Michał Pietrzak |
6.4. Rozwój organizacji |
8 |
Jerzy Szatanik |
6.5. Zarządzanie zmianą |
8 |
Bob Kowalski |
6.6. Zarządzanie projektami |
16 |
Paweł Giełdowski |
Moduł 7. Food Economy |
40 |
|
7.1. Analiza rynków rolnych |
8 |
Piotr Szajner |
7.2. Międzynarodowy agrobiznes |
8 |
Jakub Olipra |
7.3. Negocjacje z sieciami handlowymi |
8 |
Wojciech Chmielewski |
7.4. Bezpieczeństwo żywności |
8 |
Małgorzata Nowacka |
7.5. Systemy zapewnienia jakości żywności |
8 |
Edward Majewski & Agnieszka Podlewska |
|
|
|
|
|
|
Study week |
40 |
Bruce Ahrends |
Study trip |
40 |
Agata Malak-Rawlikowska |
Seminarium dyplomowe |
16 |
Edward Majewski |
Egzaminy |
8 |
Michał Pietrzak&Agata Malak-Rawlikowska |
Razem godziny wykładowe |
344 |
|
Inne godziny kontaktowe |
88 |
|
Razem godziny kontaktowe |
432 |
|
czerwiec 2023 | ||||||
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Brak komentarzy
Regulamin | Klauzula informacyjna | copyright © MBA Portal 2007-2012 & MBA Portal Sp. z o.o. 2013-2020
powered by bluebirdPortal.Net