Aleksandra Manewicz-Włodarczyk

Aleksandra Manewicz-Włodarczyk

Co skłoniło Panią do podjęcia studiów MBA?

Na pewnym etapie mojej kariery zawodowej pojawiła się potrzeba znalezienia sposobu na spojrzenie na firmę z wielu różnych punktów widzenia i skonfrontowania mojej dotychczasowej wiedzy czy doświadczenia zawodowego z wiedzą z zakresu zarządzania. Pomyślałam, że studia MBA to może być dobry sposób na rozwój mojej wiedzy praktycznej oraz doskonała okazja do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami studiów.

Na studiach MBA poszukuję możliwości spojrzenia na firmę z wielu kątów, połączenia wiedzy akademickiej i praktycznych przykładów, które można skonfrontować z dotychczasową wizją zawodową. Dodatkowo, inspirująca jest wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami studiów. Wybrałam MBA na WSB, bo w Toruniu mieszkam i pracuję, w dodatku wiem, że to dobra uczelnia, zajmuje niezłe miejsca w rankingach.

Co było dla Pani podstawą do wyboru programu?

Mieszkam i pracuję w Toruniu, skupiłam się na poszukiwaniu uczelni, które oferują studia MBA w mojej okolicy. Znalazłam Wyższą Szkołę Bankową, jej oferta oraz opinia o uczelni spełniała moje wymagania. 

Czy studia spełniają Pani oczekiwania?

Tak, oczywiście! Studia MBA to duża dawka nowej wiedzy, nie tylko akademickiej, ale również tej, która pojawia się w rozmowach z innymi uczestnikami studiów. Uczestnictwo w studiach konfrontuje mnie z innymi managerami i ich spojrzeniem na biznes. To z jednej strony prowokuje do wdrożenia pewnych nowych pomysłów, ale również upewnia mnie, że kroczę dobrą drogą w biznesie. Studia MBA dają mi siłę i pewność do dalszego działania, utwierdzają mnie w przekonaniu, że działania oraz decyzje, które podejmuję dla firmy i pracowników są właściwe. Trudno jest też nie wspomnieć o poszerzaniu horyzontów i samorozwojowi. To podstawa, bo jeżeli czujemy potrzebę rozwoju to znaczy, że mamy w sobie pokorę i dążenie do bycia lepszymi.

Czy dotychczas zdobyta na studiach wiedza jest już przez Panią wykorzystywana?

Jak najbardziej! Od razu wdrażam pomysły i tematy, które mogą usprawnić firmę, w której pracuje. Moim celem jest proces tworzenia firmy, który ma być maksymalnie zbliżony do turkusowej organizacji oraz zaszczepienie w zespole idei „job craftingu” – bardzo w nią wierzę. Studia MBA, spotkania z innymi, rozmowy, dyskusje i różne punkty widzenia wiele mnie uczą. Pozwalają upewniać się w moich poglądach lub redefiniować je w mądry sposób.

Czy mogłaby Pani powiedzieć coś więcej na ten temat? Czy rzeczywiście jest tak, że studia MBA od początku umożliwiają stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce?  Na ile wiedza zdobyta na studiach MBA przydaje się w branży kreatywnej/reklamowej?

Nie do końca reprezentuję branżę kreatywną, bo słowo „reklama” ma przeogromną pojemność. W skrócie, GRAFFICO specjalizuje się w brandingu i rebrandingu identyfikacji zewnętrznej sieci handlowych, sklepów, stacji paliw, firm, etc. W kontekście studiów MBA i wdrażaniu zdobytej na nich wiedzy to myślę, że najlepszym przykładem będzie stworzenie w naszej firmie serii nowych produktów pod marką CZYSTOJAK i HANDSOME, które trafiły na rynek polski i zagraniczny. Czasy pandemii zmusiły nas do szybkiego reagowania, wprowadzania innowacji na niespotykaną do tej pory skalę i tempo. Z potrzeby zaspokojenia higieny dłoni, ale w połączeniu z filozofią, że dobrze zaprojektowane przedmioty należą się każdemu, wpadliśmy na pomysł opracowania profesjonalnych stacji do dezynfekcji rąk. Powstały CZYSTOJAK i HANDSOME jest nową definicją higieny w przestrzeni publicznej. To przemysłowe urządzenie do bezdotykowej dezynfekcji rąk, zaprojektowane, tak by cieszyć oczy, dezynfekować ręce, wyciszyć niepokój i zapewnić bezpieczeństwo Klientom w każdym wieku. To było nie lada wyzwanie w tym trudnym czasie dla całego zespołu głównie inżynierów, technologów, plastyków i marketingu. Ogromna presja czasu i trudnych czasów. Udało się. Udał się nie tylko produkt. Udała się współpraca całego 150-osobowego zespołu. Zwyciężyło zaangażowanie, wizja i bardzo silne wartości firmy dążącej do biznesowego turkusu. Wiele aspektów z zajęć ze studiów MBA zaimplementowaliśmy w praktyce, w czasie realizacji tego projektu, można więc powiedzieć, że WSB też w jakiejś części jest „ojcem sukcesu” nowych produktów naszej firmy.

Jakich wskazówek, jak wybrać właściwe studia MBA, mogłaby Pani udzielić potencjalnym studentom studiów MBA?

Myślę, że na początku należy poczuć w sobie niedosyt, potrzebę rozwoju własnego i zawodowego. To dobry znak, że jesteśmy gotowi na podjęcie wyzwania jakim są studia MBA. Jeśli chodzi o wybór uczelni to moja rada to wybrać uczelnię, w której wykładowcy są praktykami. Połączenie teorii i doświadczenia zawodowego tworzy niezwykłą wartość studiów MBA. Nacisk na praktyczne aspekty zarządzania ma duże znaczenie. Zakres tematyczny studiów również powinien być obszerny, bo daje to szersze spojrzenie na firmę jako całość. Ważne są również ciekawe sesje wyjazdowe i wizyty studyjne. To wszystko możesz znaleźć i doświadczyć na WSB.

Dziękuję za rozmowę

Media Społecznościowe

MBAnet - sieć absolwentów MBA

 

Katalog Studiów Podyplomowych - studiapodyplomie.pl